www.bikerstyle.cz > Aktuality > FANTIC CABALLERO

FANTIC CABALLERO

18. 09. 2019

Přesně před 50 lety, v roce 1968, založili bývalí vedoucí činitelé značky Garelli Mario Agrati a Henry Keppel na severu Itálie, kousek od jezera Como, značku Fantic Motor.

Přesně před 50 lety, v roce 1968, založili bývalí vedoucí činitelé značky Garelli Mario Agrati a Henry Keppel na severu Itálie, kousek od jezera Como, značku Fantic Motor. Ta vyráběla minibiky, motokáry a silniční endura, a to zejména pro americký trh. Už napřesrok v Miláně představila scramblera jménem Caballero (jméno podle Keppelovy oblíbené značky cigaret!), poháněného dvoudobou padesátkou Minarelli. Tenhle brilantně vystajlovaný a zároveň cenově dostupný Ital se trefil do vkusu mlaďasů a stal se globálním bestsellerem , zejména v později přidaných verzích 100 a 125. Opět s motory Minarelli, ale tentokrát vyrobených speciálně pro Fantic. Do roku 1995, kdy Fantic ukončil svou výrobu, jste v západní Evropě potkávali na ulicích spoustu Caballer. A ti největší drsňáci jezdili dokonce na chopperech, které se vyráběly od roku 1973.
Ale všechny dobré věci jednou končí, a i když byl Fantic znovu oživen v roce 2003 bývalým majitelem jednoho Cabellera Federicem Fregnanem a začal vyrábět motocykly v malé továrně v Trevisu, severně od Benátek, nikdy se vlastně nedokázal odlepit od země. A tak když o značku projevil koncem roku 2014 zájem Mariano Roman, bývalý šéf vývoje Aprilie, kde pracoval 23 let, se skupinou podnikatelů z regionu Veneto, Fregnan značku prodal za dva miliony eur plus budoucí doplatky závisející na úspěších.
Roman se okamžitě pustil do přípravy masivního comebacku téhle historické značky, jejímž klíčovým elementem se stala dvě nová Caballera, Scrambler a Flat Track, vyráběné ve třech motorizacích. Stopětadvacítka s agregátem Minarelli (jak jinak…) je na trhu už od jara, nedávno konečně přišla i dvěstěpadesátka a pětistovka, obě poháněné čtyřventilovými, kapalinou chlazeným OHC jednoválci, které vznikly v Itálii u Piaggia, ovšem vyrobeny byly v Číně u partnera tohoto italského koncernu, v Zongshenu. Krátkozdvihová dvěstěpadesátka nabízí 28 koní v 9000 otáčkách – jo, je to hodně točivé jádro – a pětistovka, tedy technicky čtyřistapadesátka, se může pochlubit hodně slušnými 43 koňmi a 40 newtonmetry.

V Česku se Caballera prodávají za 130, 150 a 180 tisíc. To nejsou zrovna zabijácké ceny, když si vezmeme, že takový KTM 390 Duke stojí 134 tisíc. Jenže důvod je jasný, Caballera se nevyrábějí ani v Číně, ani v Indii, nýbrž v Itálii. Pouze motory jsou z Číny a jsou namontovány do šasi, která mají Scrambler i Flat Track naprosto stejné. Jediný rozdíl je v designu a v rozměru kol.

A co napsat o nové současnosti značky Fantic jako takové? Tohle duo slušně vybavených, kvalitně vyvinutých a dobře postavených lehkých offroadů Scrambler a Flat Track jasně potvrzuje, že Fantic je zpět, a to s vynikajícími produkty v duchu svých tradic. Historie se opakuje…